20 Απριλίου 2016

Διώχνουν τα πλοία από το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Εξαιτίας απεργίας εργαζομένων και λαθρομεταναστών

Οδηγείται σε καταστροφή η χώρα. Από τη μια οι λιμενεργάτες που δεν θέλουν την ιδιωτικοποίηση (χαζοί είναι να δουλεύουν;) και από την άλλη η κλειστή...


... σιδηροδρομική γραμμή, απαξιώνουν συνεχώς την χώρα.

Το Plan Β ενεργοποιούν μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες κοντέινερ στον κόσμο με αφορμή το επί ένα μήνα μπλακάουτ στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τη Θεσσαλονίκη, από τη συνεχιζόμενη απεργία των εργαζομένων που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση αλλά και από το χάος στην Ειδομένη.

Σύμφωνα με Τα Νέα, εννέα μεγάλα πλοία κοντέινερ των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο, συγκεκριμένα της δανικής Maersk (που φέρεται ότι διεκδικεί τον ΟΛΘ), της κινεζικής COSCO, της επίσης κινεζικής Evergreen Line, της ελβετικής MSC και της Arcas, αποχαιρετούν τις τελευταίες ημέρες, έστω προσωρινά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ακυρώνουν τις προσεγγίσεις τους και επιλέγουν για να ξεφορτώσουν τα γειτονικά και ανταγωνιστικά λιμάνια του Μπουργκάς στη Βουλγαρία, του Δυρραχίου στην Αλβανία, ακόμη και τον Πειραιά, λόγω του μεγάλου κόστους σε χρόνο και σε χρήμα που συνεπάγεται για τις ίδιες και τους πελάτες τους η παρατεταμένη απεργία των εργαζομένων του ΟΛΘ, που αντιδρούν στην παραχώρηση.

Τα πλοία αυτά μετέφεραν 4.000 εμπορευματοκιβώτια με έτοιμα προϊόντα και με πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται από εξαγωγείς, οι οποίοι με τη σειρά τους θα καθυστερήσουν να παραδώσουν τα δικά τους προϊόντα στον τελικό τους προορισμό κ.ο.κ.

Πέραν των κοντέινερ, το πλήγμα αφορά και βαπόρια γενικών φορτίων, με κάθε λογής εμπορεύματα, τα οποία είτε ακυρώνουν προσεγγίσεις είτε μετρούν ακόμη και καθυστερήσεις οκτώ ημερών για να ξεφορτώσουν. Κάθε ημέρα καθυστέρησης για ένα μεγάλο πλοίο συνεπάγεται επιβάρυνση της τάξης των 35.000 ευρώ, την οποία επωμίζεται ο τελικός πελάτης.