13 Δεκεμβρίου 2016

Πώς θα έρθουν επενδύσεις αφού ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τις θέλει;

Ψάχνουν να βρουν προσκόμματα ακόμη και σε έτοιμες επενδύσεις

«Βόμβα» ακόμη και σε έτοιμες επενδύσεις συνεχίζουν να βάζουν κυβερνητικά στελέχη ακυρώνοντας στην πράξη την πρόσκληση που απηύθυνε χθες ο ίδιος ο Πρωθυπουργός...
... σε ξένα funds να εμπιστευτούν τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.

Την ίδια στιγμή που ο Αλέξης Τσίπρας καλούσε τους επενδυτές μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος στο συνέδριο Capital Link της Νέας Υόρκης να συμμετάσχουν στην «αναγέννηση της χώρας», εμπλοκή καταγράφεται με τη μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση των τελευταίων ετών, αυτή γύρω από τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Και ενώ ο Πρωθυπουργός έκανε λόγο για «ανάταξη της οικονομίας και μια Ελλάδα που ξαναγεννιέται», το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων έχει σκαλώσει για τα καλά. Διαγωνιστικά κλεισμένες συμφωνίες σέρνονται όπως οι «πολυκαιρισμένες» Αφάντου στη Ρόδο και Κασσιώπη στη Κέρκυρα, η απόφαση για το νέο διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ μετατίθεται για μετά τις γιορτές και μαζί του πάει πίσω και το νέο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του ΤΑΙΠΕΔ με όλες τις νέες αποκρατικοποιήσεις.

Ο αντίκτυπος στα μάτια ενός ξένου επενδυτή δεν είναι ό,τι καλύτερο, πόσο μάλλον όταν η 2η αξιολόγηση παραμένει ανοικτή και μαζί της και η αβεβαιότητα για την Ελλάδα, την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ, και η οριστική λύση στο θέμα του χρέους.

Υπό αυτή την έννοια δεν πρέπει να ξενίζει η εικόνα δυσπιστίας για την Ελλάδα που μεταφέρεται από τις πρώτες συναντήσεις που είχαν χθες στο συνέδριο Capital Link εκπρόσωποι ελληνικών εταιρειών με ξένα funds και τράπεζες.

Από αυτήν προκύπτει ότι η χώρα παραμένει ρίσκο για τους Αμερικανούς επενδυτές, και παρ’ ότι κάποιοι εμφανίζονται διατεθειμένοι να το αναλάβουν, οι περισσότεροι δεν προτίθενται να το κάνουν, αλλά θα περιμένουν πρώτα να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, και να εξαλειφθεί εντελώς ο πολιτικο-επιχειρηματικός κίνδυνος.

Αν επιβεβαιώνει κάτι αυτή η εικόνα είναι την πραγματικότητα που ζουν όσοι ξένοι προσπαθούν να επενδύσουν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα με τελευταίο κρούσμα αυτό της Fraport και των δεκατεσσάρων αεροδρομίων. Στο παρά πέντε της ανάληψης των αεροδρομίων από τους Γερμανούς (31 Ιανουαρίου), μια νέα εμπλοκή έχει προκύψει με πρωταγωνιστή το σημαντικότερο εξ αυτών, το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Γιώργος Φιντικάκης, liberal