28 Ιουνίου 2017

Στο «μάτι» των Τούρκων και η Ακτή Μιαούλη

Οι επιδιώξεις του γιου του Τούρκου πρωθυπουργού

Στο «μάτι» των Τούρκων μπαίνει και η Ακτή Μιαούλη, καθώς ο Ερκάν Γιλντιρίμ, γιος του Τούρκου πρωθυπουργού Μπιναλί Γιλντιρίμ...
... που είναι το alter ego του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, φέρεται να ενδιαφέρεται να λειτουργήσει ναυτιλιακό γραφείο σε αυτή την περιοχή που αποτελεί το ελληνικό «city».

Το ενδιαφέρον αυτό του γιου του Γιλντιρίμ εντάσσεται στο πλαίσιο μιας γενικότερης προσπάθειας οικονομικής διείσδυσης των Τούρκων στην Ελλάδα, όπως πχ επενδύσεις σε λιμένες, real estate, μαγαζιά, εξαγορά εργοστασίων και βιομηχανιών, ξενοδοχεία κλπ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ερκάν Γιλντιρίμ φαίνεται να προχώρησε σε μία «έρευνα αγοράς» κατά τη διάρκεια της παρουσίας του του στην περσινή διεθνή ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια», όπου και πραγματοποίησε τις πρώτες επαφές με ναυτιλιακούς παράγοντες του Πειραιά.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την ολιγοήμερη παραμονή του τότε, διοργάνωσε το παραδοσιακό δείπνο «ιφτάρ» στο τέλος του ραμαζανιού σε 1.900 μουσουλμάνους μετανάστες και πρόσφυγες στο κέντρο αλλοδαπών του Σχιστού, γεγονός που αποδεικνύει τους βαθύτερους στόχους των Τούρκων, οι οποίοι παίζοντας το ρόλο του «προστάτη» στους μουσουλμάνους ανά τον κόσμο επιδιώκουν τη χρησιμοποίησή τους την κατάλληλη στιγμή.

Η σχέση της οικογένειας Γιλντιρίμ με τη ναυτιλία  Η σχέση αυτή ξεκίνησε από τα πρώτα επαγγελματικά βήματα του σημερινού Τούρκου πρωθυπουργού από την εποχή δηλαδή που ο Μπιναλί Γιλντιρίμ εργάστηκε ως ναυπηγός και στέλεχος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και συνεχίζεται πλέον από τον γιο του Ερκάν και την κόρη του Μπαχάρ Μπούσρα που ίδρυσαν την εταιρεία Denn Denizclik Tasimacilic Sanayi ve Ticaret Limited Sirketi το 2003.

Οι συνεχιστές του Τούρκου πρωθυπουργού ακολούθησαν στις ναυτιλιακές – εφοπλιστικές δραστηριότητες παράλληλη ανοδική πορεία, όπως και ο πατέρας τους στην πολιτική. Οι ψίθυροι για αγορές πλοίων σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές τη χρηματοδότηση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων από τράπεζες της Τουρκίας, της Ελβετίας και της Ολλανδίας και η εξασφάλιση θαλάσσιων γραμμών από και προς τουρκικά λιμάνια με προνομιακή θέση, κατέστησαν γρήγορα την εφοπλιστική εταιρεία της οικογένειας Γιλντιρίμ στους leaders της γειτονικής χώρας.

Σύμφωνα με στοιχεία που ήρθαν στη δημοσιότητα από τα «Μάλτα Files» ο Ερκάν και η Μπαχάρ διαχειρίζονται 28 πλοία μέσω 17 εταιρειών. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα από άποψη μεταφορικού έργου θεωρείται η μονοπωλιακή εκμετάλλευση της γραμμής Τσεσμέ-Πρίντεζι στην Ιταλία. Τα χιλιάδες φορτηγά αυτοκίνητα που διακινούνται από την Τουρκία προς την Ευρώπη και αντίστροφα, όταν δεν επιλέγουν χερσαίες διαδρομές, στην πλειοψηφία τους είναι «πελάτες» των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων (Rο-Rο) της πλοιοκτήτριας εταιρίας Γιλντιρίμ.

Μάλιστα, επιδίωξη του Ερκάν και της Μπαχάρ Γιλντιρίμ είναι να λειτουργήσουν γραφείο στην Ακτή Μιαούλη, στον Πειραιά ώστε να καρπωθούν μεταφορικό έργο από την Ελλάδα προς την Ευρώπη και αντίστροφα, προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές και κοστολόγια.